16 Nisan 2012 Pazartesi

Aslına Bakarsanız Üzülüyorum Onun İçin



"Benim dilim, dinim, ırkım var.
Bunun için değerliyim, bunun için diğer canlılardan farklıyım. En büyük farkım düşünebilmem.
Ben düşünebilme özelliğini düşüncesizce kullanırsam, düşünmeyi düşünemeyen insanların diline düşmüş olurum. 
Ve bu bana büyük zarar verir. "

Bir futbolcu yukarıdaki değerlendirmeyi kesinlikle yol haritası yapmalı. Aslına bakarsanız insan olmanın gereğini uyguladığınızda futbolculuk yaşantınızda sıkıntı çekmezsiniz. Emre'ye sahada neden hırçın olduğu sorulduğunda "Ben Sosyal Yaşantımda Böyle Değilim" diyor. Kimse Emre'ye sosyal yaşantısını sormuyor ki. Yine bugün Zokora'ya neden hakaret ettiniz diye soruluyor. Verdiği cevap "O da benim anama avradıma küfür etti".
Peki ben soruyorum; "O adama ana avrat küfür ettirecek ne hareket yaptın?"

Emre kendisine sorulan sorulara, yapılan eleştirilere samimiyetsiz ve inandırıcılığı olmayan cevaplar vermekte. Bu hal ve hareketleri kamuoyunda kendisiyle ilgili olumsuz düşünülmesine sebep oluyor. Birileri tarafından defalarca kendisine şans verilmesine rağmen o ısrarla ben bu şansı kullanmak istemiyorum diyor. Şöyle geriye dönelim ve Emre'nin akılda kalan garip tavırlarına göz atalım;

2009'un Mart ayında Kayeri'li futbolcuya "boğazını keserim" anlamını taşıyan hareket yapmıştı.


Türkiye - Macaristan maçının ikinci yarısında oyuna alınan Emre, Gökhan Ünal'ın golü ardından basın tribününe yakışıksız bir hareket yapmıştı.


Özellikle bu sezon takım arkadaşlarıyla ve hocasıyla yaptığı tartışma zaman zaman kadro dışı kalmasına neden olmuştu. 

Mazisi ve bugünü belli olan bir futbolcuya defalarca tahammül eden Aykut Kocaman'ı kutluyorum. Fakat bugünden itibaren Fenerbahçe'nin Emre'ye ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Fenerbahçe Spor Kulübü yöneticilerinin olaya müdahil olması ve gereken cezayı Aykut'a danışmadan vermeleri gereklilik halini almıştır. Çünkü Aykut Hoca duygularına yenilip her defasında Emre'yi affediyor. Affetmesi güzel bir şey zira bir sene içinde bir futbolcu 3 kere hoş görülmez. 
Ben ne kadar duygularımı anlatmaya çalışmış olsam da olayın mağduru Zokora'nın diliyle konuşamam.

"Kendisi bana ırkçı bir ifade kullandı. 'Pis zenci' kelimesini söyledi. Bu çok utanç verici bir şey. Yobo, Sow, Dia gibi siyahi oyuncularla oynayan bir futbolcunun bana böyle bir şey demesi beni çok yaraladı. Teniniz beyaz olabilir veya siyah olabilir. Biz taraftarlara güzel oyun sergilemek için bu oyundan para alıyoruz, ekmek yiyoruz. Maçı kaybetmekten çok Emre'nin bana böyle bir şey demesine çok üzüldüm."
Didier Zokora
Trabzonspor'lu Futbolcu


Koreografi;
Fenerbahçe taraftarı nihayet 3d koreografisi için her şeyi tamamlamışken tam o sırada pankartın iplerinin kopması bir taraftarın yaralanmasına sebep oldu. Koreografi de emeği geçen arkadaşlara geçmiş olsun diyorum. 

Taraftar;
Fenerbahçe taraftarı bugün oldukça sakindi. Önemli maç olmasına rağmen tribünlerde ufak boşluklar vardı. Taraftarın maç içindeki hareketleri Trabzon taraftarına örnek olmalı. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder