22 Ağustos 2012 Çarşamba

Galatasaray 2-1 Kasımpaşa // Maç Öncesi ve Sonrası

Herkesin bayramını kutlayarak kısaca maç önü ve maç sonu bazı senaryoları sizinle paylaşmak istiyorum. Ben İstanbul Sultanbeyli'den, diğer arkadaşlarım Çekmeköy ve Sancaktepe semtlerinden maça intikal etmeyi düşünüyordu. Saat 16:00 sularında 1.köprünün Altunizade'den, 2.köprünün Tepeüstün'den tıkalı olduğunu öğreniyoruz. İçimizdeki maç hevesi birden kaçıyor. Aracımızı Çamlıca'nın eteklerine park ederek Altunizade Metrobüs'e kadar yürümeye karar verdik.


Biz metrobüsle Zincirlikuyu'ya giderken otobanda kontak kapatanları gördük. İlk defa metrobüs farkını burada hissettik. Neyse efendim maçın başlamasına 40 dakika kala Zincirlikuyu'ya ulaştık. 1.ve 2.köprünün giriş çıkış güzergahı olan Büyükdere caddesi boştu. Taksi ile 15 dakika sonra Seyrantepe'ye adım attık.  (Zincirlikuyu'dan Arena 13 lira yazıyor bilginize.:) Maça 20 dakika kala Galatasaray Store tıka basa dolu, giriş turnikeleri oldukça yoğun görünüyordu. Yıllar önce 2 saat önce stadyumu doldurun taraftar profili yerini İngiliz taraftar profiline bırakmış. Stadyum 10 dakika önce doluyor. Haliyle maç öncesi deplasman taraftarıyla atışmayı özlüyor insan. 

Maç başlamıştı fakat ben etrafı süzmeyi tercih ediyorum. Tribünler dolmuş mu? Localardaki insanlar ne yapıyor? Bir kaç dakika sonra gözlerimi sahaya çevirdim. Futbolundan haz almadığım Hamit, gözüme çarpan ilk oyuncuydu. Derken maçın 30.dakikasında şehit haberleri geldi. Bir yandan maç izliyorum, bir yandan twitter'da gündemi takip etmeye çalışıyordum. O dakikadan sonra ne atılan golün sevincine ne de tribündeki heyecana en ufak katkım olmadı. İçimizi sarmıştı bir kere ateş. İkinci yarının başlarında tribünlerden pkk aleyhine tezahüratlar yükselirken bir takım çevre buna anlam verememiş gibi bakıyordu. Belli ki maç içinde gündemin sıcağına yetişememiş binlerce kişi vardı. 5-10 dakikalık tezahürattan sonra tekrar maça dönüldü. 

Normalde maç bittiğinde stadyumda pek beklemem ama tespit etmem gereken bir husus vardı. Stadyumun kaç dakikada boşaldığını, boşaldıktan sonra ulaşım imkanlarının nasıl işlediğini görmem gerekiyordu. 
Stadyumun içi yarım saat içinde boşalmasına rağmen stad dışında problemler devam ediyordu. Köprüye bağlantılı yapılan yol bir nebze çıkışı rahatlatsa da kesin çözüm değil. Metro ile ulaşım konusuna yapılacak bir şey yok. 7 dakikada bir yapılan metro seferlerine rağmen yoğunluğun hat safhada olduğu bir gerçek. Kesin çözümün stadyumun yanına yapılan hastahanenin açılmasından geçtiğini söyleyebiliriz. 

Ben bunları tespit etmeye çalışırken epey zaman kaybettim. Saat 23:40 olmuş ve ben Anadolu yakasına geçeceğim. Geçtim geçmesine de köprüde takıldığım 1 saati söylemek zorundayım. Devlet büyüklerinin ellerinden öperim.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder